Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGibbons, Andrew S.
InstitutionCourseware, Inc., San Diego, CA.
TitelA Review of Content and Task Analysis Methodology. Technical Report No. 2.
Quelle(1977), (42 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Behavioral Objectives; Classification; Content Analysis; Educational Objectives; Instructional Design; Literature Reviews; Matrices; Methods; Models; Task Analysis; Units of Study
AbstractA review of the literature related to methods for analyzing content or tasks prior to instructional development is presented. The review classifies methods according to a two-dimensional matrix. The first dimension differentiates phases of analysis, each dealing with content and tasks of a particular scope and each generating certain instructionally useful products. The second dimension differentiates between five classes of instructional content, defined in terms of behavior and building on the notion of domains of learning proposed by Gagne. These include: motor skills, verbal information, intellectual skills, cognitive strategies, and attitudes. Following a summary of methods of analysis, an attempt is made to assign methods to positions in the matrix. (Author/MV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: