Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOrpwood, Graham W. F.
TitelAnalyzing Arguments for Objectives in Science Education.
Quelle(1977), (16 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Curriculum; Educational Objectives; Educational Research; Evaluation; Guidelines; Instructional Materials; Science Education
AbstractDescribed is the development and use of a scheme for probing arguments in defense of instructional objectives in science education. The perspective used in the development of the scheme is derived from a consideration of science curriculum as a practical enterprise, in the Aristotelian sense. Such a perspective sees curriculum action as the product of a choice among alternatives; in this case, among alternative sets of objectives. The conceptual foundation of the scheme draws upon Gauthier's analysis of practical reasoning and advice. It is shown that a prescriptive argument must involve premises of two types: the first embodies a value position that characterizes some state as being worthwhile or desirable; the second premise is a statement of fact concerning the attributes of the situation. Examples are included of the application of the scheme to science curriculum guidelines and to statements encountered in science curriculum project materials currently used in North America. (MH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: