Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSagaria, Sabato D.; Di Vesta, Francis J.
TitelAdditive Effects From Interspersed Adjunct Questions In Prose Text.
Quelle(1977), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdvance Organizers; Attention Control; College Students; Higher Education; Learning Processes; Prose; Reading Research; Recall (Psychology); Retention (Psychology)
AbstractA total of 150 undergraduate students randomly assigned to five experimental groups studied ten paragraphs with questions interspersed at different locations in the text. Performance on incidental items was significantly lower (p < .05) in the question before (QB) than in the question after (QA), question before and after (QBA), and the no-question (NoQ) groups. Performance on intentional items by the QB subjects was significantly lower (p < .05) than the QA and QBA subjects. The results also suggest that (a) the QB and QA effects of questions combine additively to produce the performance of the QBA subjects, and (b) the attention operation is equivalent across conditions for intentional items, but differs in retention operation. This may mean that depth-of-processing is the relevant operation to focus upon. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: