Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMorra, Frank, Jr.
TitelAutobiography as an Enhancement of the Relationship Between Student and Cooperating Teacher.
Quelle(1977), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Affective Behavior; Autobiographies; Behavior Development; Cooperating Teachers; Human Development; Interpersonal Competence; Interpersonal Relationship; Preservice Teacher Education; Sensitivity Training; Student Teachers
AbstractThe student teaching experience often creates affective friction between the student and his supervisor which may have debilitating effects on the student's self-image and ultimate performance in the teaching role. This study reports on the formal evaluation of a technique (developed at Clark University) of sharing personal biography which aimed at building self-image, developing bonds of solidarity, and improving in-class performance. Matched treatment and comparison groups of 10 pairs each of students and teachers were administered FIRO-B and COPE, pre and post. Student in-class performance was also rated by disinterested observers at the same times. The results support the effectiveness of the treatment in meeting its goals. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: