Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWashtien, Joe
InstitutionMedical Library Association, Chicago, IL.
TitelA Guide for Planning and Teaching Continuing Education Courses. Working Paper No. 2.
Quelle(1975), (68 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Educational Media; Educational Objectives; Educational Planning; Evaluation; Guidelines; Instruction; Learning; Learning Activities; Teaching Methods
AbstractThis report sponsored by the Medical Library Association makes recommendations on the planning and teaching of continuing education courses. Included are discussions of ways to determine the scope and objectives of a course, gear a course towards a target population, and limit a course in scope so as to include all material within a limited time period. Designing learning activities with special consideration for the importance of teacher and learner participation, and individualized instruction are also examined. A variety of instructional methods and techniques are presented as well as ways of evaluating instruction to determine whether course objectives have been met. (AP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: