Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSilverman-Dresner, Toby
InstitutionNew York City Board of Education, Brooklyn, NY. Office of Educational Evaluation.
TitelPre-Placement Program for Severely Multi-Handicapped Blind Children. 1974-1975 School Year. Evaluation Report.
Quelle(1975), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBlindness; Daily Living Skills; Exceptional Child Services; Multiple Disabilities; Parent Participation; Preschool Education; Program Effectiveness; Program Evaluation
AbstractPresented is an evaluation of a pre-placement program designed to improve the performance of 15 multi-handicapped blind children (4-10 years old) in activities of daily living, and to involve the parents in the children's education. Among findings reported are that all but one of the Ss improved in activities of daily living as measured by the rating scale. It is recommended that the program be continued and that staff suggestions be incorporated into future programming. Test results are presented in tabular form. (IM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: