Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKrantz, Gordon; Weatherman, Richard
InstitutionMinnesota Univ., St. Paul. Div. of Educational Administration.
TitelCoordinators of Special Needs in Minnesota. Competency Ratings.
Quelle(1976), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrator Role; Coordinators; Disadvantaged Youth; Elementary Secondary Education; Exceptional Child Research; Handicapped Children; Job Skills; School Personnel; State Surveys; Vocational Education; Minnesota
AbstractCanvassed was the priority or importance assigned to each of 44 competency statements by 33 Minnesota coordinators of special needs, those individuals at the local school level who are responsible for services to handicapped and/or disadvantaged students in vocational education. Incumbent coordinators were asked to assign each statement one of four possible ratings: not needed, useful, important, or essential. A summary of the competency ratings showed that the job is not clearly defined or not uniform, or both; but that the job does seem to entail a certain amount of educational leadership, both technological and administrative, as well as a certain amount of direct service. (Appended is a document summarizing the study.) (SBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: