Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOtero, George G.
InstitutionDenver Univ., CO. Center for Teaching International Relations.
TitelThe Arabs: Perception/Misperception. A Comparative View, Experimental Version.
Quelle(1975), (78 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Arabs; Attitude Change; Class Activities; Comparative Analysis; Data Collection; Ethnic Stereotypes; Experimental Programs; Global Approach; Instructional Materials; Learning Activities; Map Skills; Middle Eastern Studies; Resources; Secondary Education; Skill Development; Social Studies; Units of Study
AbstractIn this unit, high-school students identify and evaluate their own images of the Arabs and begin to develop more accurate perceptions of the Arabs through data analysis. Activities emphasize social studies skills, such as mapmaking and reading, use of time lines and the concept of chronology, and data collection and analysis. Students compare their precourse attitudes--based on stereotypes--with facts learned from newspaper articles, journal reports, other readings, and, when possible, conversations with Arabs. A comparison of United States and Arab population distribution by geographic area and a study of crop production are used to demonstrate the variety of life-styles possible within one nation. A scavenger hunt allows students to explore possible sources of information about Arabs, analyze points of view expressed, and determine accuracy of the information collected. Most of the 16 activities could be adapted to the study of other national or ethnic groups by simple changes in the data. An appendix contains a bibliography; lists of embassies and missions, major newspapers of the Arab world, Arab information offices, major oil companies, organizations, publications, and audiovisual materials; and data sheets. (AV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: