Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFarmer, Helen S.
TitelWhy Women Contribute Less to the Arts, Sciences, and Humanities.
Quelle(1976), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Aspiration; Career Choice; Cross Cultural Studies; Employed Women; Equal Opportunities (Jobs); Higher Education; Inhibition; Low Achievement; Motivation; Parent Influence; Risk; Role Conflict; Self Esteem; Sex Stereotypes; Social Science Research; Social Structure; Womens Studies; Work Life Expectancy
AbstractWomen do not contribute to the arts, sciences, and humanities commensurate with their talents and potential nor in proportion to the opportunities available to them. This study investigated variables or combinations of variables which best predict lower achievement and career motivation in women: self-esteem, fear of success, vicarious achievement ethic, home-career conflict, work-discrimination beliefs, sex-role orientation, risk-taking behavior, social structure, and perception of parents. A cross-cultural study was conducted of subjects drawn from various ethnic and socioeconomic subcultures in the United States and Iran. The subjects represent three age groups of women and men: high school, college, and women returning to college after an absence of at least five years. Data analysis of the nine predictor variables indicates that the impact of societal changes (legal, attitudinal, and social) has not yet removed the factors that are inhibiting women's achievement and career motivation. (Author/ND)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: