Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFalke, Anne
TitelDefining "Folklore" in the Classroom.
Quelle(1976), (7 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Books; Cultural Background; Culture; Folk Culture; Higher Education; Humanities Instruction; Legends; Nonformal Education; Student Interests; Undergraduate Study
AbstractFolklore, a body of traditional beliefs of a people conveyed orally or by means of custom, is very much alive, involves all people, and is not the study of popular culture. In studying folklore, the principal tasks of the folklorist have been defined as determining definition, classification, source (the folk), origin (who composed folklore), transmission, variation, structure, meaning and function, and use and application. Folklore study has a definite place in the college student's total education, offering a disciplined examination of nonacademic areas of knowledge which interest students, teaching the nature and uses of primary and secondary evidence, and introducing tools for library research. (JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: