Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGottlieb, Michael C.; Dickey, Diane F.
TitelSpatial Orientation Ability in Learning Disabled Children: Effects of Plane and Relative Position.
Quelle, (21 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAge Differences; Analysis of Variance; Elementary Education; Exceptional Child Research; Learning Disabilities; Space Orientation
AbstractTo investigate the effect of mirror-image and aligned relative positions with learning disabled (LD) children, and to explore the development of orientation ability in both LD and normal children, 30 LD and 30 normal Ss (6- and 8-years old) were given a task in which they were required to match their "horseshoe" to that of the examiner. Twenty-four random presentations consisted of eight combinations of up-down or left-right orientations in mirror-image or aligned relative positions. Findings indicated that mirror-image relative position was significantly more difficult for all Ss than the aligned position, and that LD Ss made significantly more errors than normal Ss. No difference was found between 6-year-old LD and normal Ss, but 8-year-old LD Ss made significantly more errors than 8-year-old normal Ss. (Author/LS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: