Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNetherlands Ministry of Education and Sciences, The Hague.
TitelContours of a Future Education System in the Netherlands. Summary of a Discussion Memorandum.
Quelle(1975), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Change; Educational Finance; Educational Needs; Educational Objectives; Educational Planning; Educational Policy; Elementary Education; Middle Schools; Postsecondary Education; Netherlands
AbstractThis publication summarizes a discussion memorandum published in June 1975 by the Dutch Minister of Education and Science and the two state secretaries of education and science (higher education and secondary education). The memorandum is an initial proposal for setting educational policy and shaping Dutch education over the next 20 to 25 years. As such, it is intended primarily to stimulate discussion and comment among Dutch educators. Main focus of the memorandum is on defining broad educational policy and restructuring the Dutch educational system to reflect changing social conditions and educational needs. Eventually, the Ministry of Education and Science intends to develop the discussion memorandum into a definite legislative proposal for presentation to the Dutch Parliament. (JG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: