Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenDeloria, Vine, Jr. (Hrsg.)
InstitutionNavajo Community Coll., Tsaile, AZ.; American Indian Resource Associates, Oglala, SD.
TitelIndian Education Confronts the Seventies. Five Volumes, Volume III: Special Program Considerations.
Quelle(1974), (222 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Advisory Committees; American Indians; Community Involvement; Consumer Education; Economic Development; Elementary Secondary Education; Ethnic Studies; Health Education; Higher Education; Program Development; Relevance (Education); Vocational Education
AbstractAs the third volume in a five volume series of position papers on American Indian education, this publication presents eleven position papers on special programs. Papers are titled as follows: (1) "A Vision: The Warrior-Scholar-Community Activist, The End Product of Indian Studies"; (2) "The Relation of Indian Studies to the University Structure"; (3) "The Importance of Indian Studies to Interracial Understanding"; (4) "Vocational and Technical Education Training Model for Indian Groups"; (5) "An Indian View of Vocational-Technical Education"; (6) "The Need for Consumer Education Among Indians"; (7) and (8) "Training Needs of Indian Parent Advisory Committees" (two different articles on the same topic); (9) "Health Education"; (10) and (11) "A Variation Plan for Indian Communities". A major theme running throughout these papers is that of Indian control of Indian destiny as relative to all aspects of Indian education. Major consideration is also given to the importance of the relationship between economic development and educational development in the various Indian communities (urban, rural, reservation, etc.) (JC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: