Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBrolin, Donn E. (Hrsg.)
InstitutionMissouri Univ., Columbia. Coll. of Education.
TitelProceedings of Project PRICE Trainer's Workshop: Working Paper No. 5.
Quelle(1975), (86 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Career Education; Daily Living Skills; Elementary Secondary Education; Exceptional Child Education; Inservice Education; Interpersonal Competence; Job Skills; Leisure Time; Mental Retardation; Mild Mental Retardation; Recreation; Teaching Methods; Values
AbstractPresented are nine papers delivered at the 1975 Trainer's workshop of Project PRICE (Programming Retarded in Career Education). It is explained that Project PRICE is designed to develop an inservice model for training regular and special educators to provide effective career education to educable retarded students from kindergarten through grade 12. Discussed in Part I by N. Gysbers is the need to view career education from a life-centered rather than work-centered approach. C. Kohaska details such career education considerations as mainstreaming, normalization and the economic situation. A framework of the major systems and methods for implementing values education are provided by E. Moore. Part II contains descriptions of methods for teaching the following career education competencies: daily living skills (by C. Earhart), personal social skills (by C. Magnuson), and occupational abilities (by J. Alexander). The development of the competency to utilize recreation and leisure time is addressed in Part III by G. Hitzhusen, L. Johnson, P. Verhoven and J. Goldstein. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: