Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBender, Filmore E. (Hrsg.); Cunnings, Lucy M. (Hrsg.)
InstitutionNortheast Regional Center for Rural Development, Ithaca, NY.
TitelEvaluating Impacts of Economic Growth Proposals: An Analytical Framework for Use with Community Decision-Makers. Publication 8.
Quelle(1975), (176 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCase Studies; Change Strategies; Community Control; Community Development; Conceptual Schemes; Decision Making; Economic Development; Economic Progress; Environmental Influences; Evaluation Criteria; Information Needs; Measurement Techniques; Project Applications; Rural Development; Social Influences
AbstractThe nine in this publication are based on the assumption that communities must develop a framework for analyzing economic growth if they are to make responsible decisions relative to rate and form of economic growth. Divided into two parts, this document presents: (1) papers relative to general perspectives on economic growth and development, and (2) papers relative to specific case studies on economic growth. Among the perspectives presented on growth and measurement are: (1) an economist's view of opportunities and problems, (2) environmental implications, (3) sociological implications, (4) the fiscal impact of economic development on a community, (5) tools for making economic growth decisions, and (6) information problems relative to assessment. The papers which present case studies deal with: (1) the impact of seasonal home development, (2) the impact of a construction worker community on a rural county, and (3) the impact of residential development alternatives. The workshop program and the names and addresses of program participants are appended. (JC)
AnmerkungenNortheast Regional Center for Rural Development, 242 Roberts Hall, Cornell University, Ithaca, New York 14853 ($2.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: