Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPhelps, William R.
InstitutionWest Virginia State Board of Vocational Education, Charleston. Div. of Vocational Rehabilitation.
TitelPsychological Tests Which Might be More Culturally Fair for Elementary School Age Children in Appalachia. Final Report.
Quelle(1974), (20 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAchievement Tests; Culture Fair Tests; Disadvantaged; Elementary Education; Elementary School Students; Individual Testing; Intelligence Tests; Personality Measures; Poverty Areas; Socioeconomic Status; Test Bias; Testing Problems
AbstractThis report lists various factors of psychological testing which might be more relevant and appropriate for elementary school age children in such areas as Appalachia. The areas covered are group individual testing, individual intelligence testing, achievement testing, special clinical testing, social maturity, and personality evaluation techniques. (NTIS/DEP)
AnmerkungenNational Technical Information Service, Springfield, Virginia 22151 (PB-235 766, MF-$2.25, HC-$4.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: