Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionHartford Univ., West Hartford, CT. Coll. of Education.
TitelModular Sequence: Puerto Rican Pupils in Mainland Schools. TTP 003.06. Prejudice and the Puerto Rican. Teacher Corps Bilingual Project.
Quelle, (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Bias; Bilingual Education; Learning Modules; Physical Characteristics; Puerto Ricans; Racial Discrimination; Social Discrimination; Teacher Attitudes
AbstractThis module presents an overview of the kinds of problems Puerto Ricans encounter because of prejudice. Upon completion of this module, participants will be able to (a) list and describe physical characteristics of Puerto Ricans which can make them subject to prejudice and (b) identify results of prejudice in terms of housing, jobs, education, ambitions and goals, Puerto Rican attitudes toward Anglos and blacks, and Puerto Rican values. Students complete a preassessment test, choose tasks from a list of alternatives, and conclude the module with a postassessment test. (An eight-item bibliography is included.) (PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: