Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHowes, Kimball L.
TitelPathways and Pitfalls in Introducing Change.
Quelle(1975), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Change Agents; Change Strategies; Educational Change; Elementary Secondary Education; Leadership Qualities; Political Influences; Political Power; Principals; Role Perception; School Community Relationship; Superintendents
AbstractBrief case studies are examined to show that change can be motivated by almost any part of the educational organization and that the degree of the change's success or failure depends to a large extent on the political environment existing within the school and the school district. Some recent examples in pertinent literature are examined, and some reflections on the "hows and whys" of change, from the perspective of both the principal and the superintendent, are made in considering possible change techniques and in demonstrating the need for honest introspection. General philosophical comments on the author's biases about the problems and pitfalls of change conclude the speech. (Author/MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: