Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCassel, Russell N.
TitelCritical Contributions of Piaget to Humanistic Psychology.
Quelle(1974), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChild Development; Comparative Analysis; Developmental Psychology; Educational Psychology; Human Development; Human Dignity; Humanism; Learning Processes; Locus of Control; Philosophy
AbstractHumanistic psychologists now embrace many of the same principles which served as the basis for Piaget's theory. These same theories were described earlier by John Locke and Immanuel Kant, and were the basis of the new "Humanism" movement in Germany in the 18th century. If one considers humanistic psychology as a kind of culmination of the "centralist and holistic" schools of psychology up to the present time, it becomes clearly evident that Piaget fits squarely into this intellectual tradition. Both Piaget and humanistic psychology hold a number of underlying principles in common: (1) the feelings of people and the affect qualities are raised to the highest level; (2) the focus of human activity is on purpose; (3) learning must lead to personal growth; and, (4) the spontaneity and play spirit of the child is emphasized. (CS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: