Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCampbell, Patricia A.
TitelA Guide to Planning Foreign Language Teachers Conferences.
Quelle(1974), (74 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Conferences; Guidelines; Guides; Language Teachers; Meetings; State Supervisors; Surveys
AbstractThis project was undertaken to develop a formal guide for planning foreign language teachers' conferences. This work is a response to the need for guidance in planning meetings expressed by past chairmen of the conferences of the Washington Association of Foreign Language Teachers. The project was conducted by: (1) researching both the published material on the subject (of which there is very little) and the unpublished material (taken from the files of former conference chairmen); and (2) requesting information, via letter, of all state foreign language supervisors (20 of whom responded). The guide, presented here, offers specific conference planning procedures, which include: (1) the mechanics of organizing a conference, (2) location planning, (3) speaker selection and direction, (4) suggested committees and duties, (5) exhibits, (6) program planning, (7) housing and boarding arrangements. Recommendations for further study are made, and a bibliography, checklists, and sample forms are provided. (LG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: