Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDutton, Donnie; Glover, Billy
InstitutionMemphis State Univ., TN.
TitelAdult Basic Education Curriculum Development.
Quelle(1974), (33 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Basic Education; Adult Educators; Curriculum Design; Curriculum Development; Evaluation Methods; Formative Evaluation; Institutes (Training Programs); Participant Satisfaction; Program Evaluation; Summer Programs; Teacher Education; Teacher Workshops
AbstractOne of the problems encountered by adult basic education (ABE) teachers was the lack of understanding of the process of curriculum development. This resource document contains an orientation to and an evaluation of the two-week teacher training institute held at Memphis State University. The first session dealing with instructional objectives included a curriculum rationale, educational objectives, selecting appropriate educational objectives, establishing performance standards, and defining content for objectives. Training in the construction of instructional sequences dealt with teaching units and lesson plans, analyzing learning outcomes, appropriate practice, knowledge of results, and perceived purpose. The session on evaluation emphasized a rigorous system for assessment of teaching, test construction, item sampling, interpretation of student performance data; the preassessment of learner competency was also examined. The evaluation of the institute offers data related to a profile of the participants, physical facilities, objectives, the program--its strength and weaknesses--and an overall rating. The appendix includes the forms and questionnaires used in evaluating the institute. (MW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: