Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Guy, Jr.; Pascarella, Ernest T.
TitelSelf-Paced Calculus: A Case Study.
Quelle(1974), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCalculus; Case Studies; Course Content; Course Descriptions; Curriculum Development; Higher Education; Mathematics
AbstractIncreasingly higher education is confronted with the task of educating a population of students whose entry aptitudes and skills have grown more heterogeneous. Perhaps nowhere is this diversity of abilities more apparent, and at the same time more difficult to deal with, than in courses in introductory calculus. This paper outlines an experimental course in self-paced calculus at Syracuse University that was designed to allow for different learning styles and learning speeds, and yet permit students to achieve mastery of the content. The development of the self-paced sections of Calculus and Analytic Geometry was the result of a cooperative effort between the Department of Mathematics and the Center for Instructional Development at Syracuse University. Course development was carried out during the summer of 1973 and the preliminary design was pilot tested during the fall semester 1973. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: