Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPincus, Fred L.
InstitutionResearch Group One, Baltimore, MD.
TitelTracking in the Community Colleges.
[Report No.: R-18
Quelle, (25 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCollege Role; Community Colleges; Educational Objectives; Ethnic Groups; Higher Education; Postsecondary Education; Remedial Programs; Research Reports; Socioeconomic Influences; Student Characteristics; Vocational Education
AbstractThe attempts made by community colleges to "democratize" higher education are discussed from the standpoint of the goals and policy of community colleges, and an empirical study of tracking in higher education is presented. Five public goals of community colleges are given, as are three non-public goals. The study of tracking in higher education considers academic characteristics, social class, ethnic composition, and transfer and terminal students. Community college policy is described in the areas of occupational and remedial education. Concluding remarks are given, and footnotes, two tables, and a bibliography are provided. (DB)
AnmerkungenResearch Group One, 2743 Maryland Avenue, Baltimore, Maryland 21218 ($0.70)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: