Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAshworth, Kenneth H.
TitelThe Pauper and the Prince.
Quelle(1973), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Educational Administration; Educational Finance; Educational Responsibility; Federal Aid; Government Role; Higher Education; Institutional Role; Speeches
AbstractThis speech discusses the growing Federal involvement in higher education and its impact on institutional autonomy. As there is no alternative to further increases in aid to higher education from the Federal government, higher education institutions must take note of the leverage this will provide to the government. Since many values in higher education are dependent upon institutional autonomy (academic freedom, quality, and diversity), institutions must identify their goals upon which they will stand without compromise to protect their autonomy. Institutions must protect their principles realistically against all sources of funds. An additional threat to institutional goals and priorities may be the establishment of a national department of education that could subordinate education to the State. (Author/PG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: