Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoore, John A.
InstitutionDade County Public Schools, Miami, FL.
TitelA Nation of Immigrants. Social Studies. 6416.17.
Quelle(1972), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcculturation; American Culture; Curriculum Guides; Elective Courses; Employment Opportunities; Ethnic Groups; Federal Legislation; Grade 10; Grade 11; Grade 12; Immigrants; Learning Activities; Population Growth; Poverty; Refugees; Relocation; Resource Materials; Secondary Education; Social Studies; Florida
AbstractDesigned as an elective for 10th through 12th grade students, this course encompasses immigration laws, present policy towards immigrants, the immigrant experience, and stresses the impact of immigration on the American culture. It is hoped that students, by seeing how the American character is so much a result of the immigration process, will understand more about what it means to be an American. Like many other Quinmester curriculum guides, it is divided into the following sections: 1) a course description; 2) course goals; 3) a course content outline; and 4) an augmentation on the course goals, including the focus, the objective, and suggested learning activities. (OPH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: