Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDaily, Frances M.; Phillips, James A., Jr.
TitelTeacher Verbal Behavior and Classroom Social Structure.
Quelle, (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Research; Elementary School Students; Interaction Process Analysis; Peer Relationship; Social Structure; Teacher Behavior; Verbal Communication
AbstractThe fundamental differences in classroom social structure and the effect of teaching behavior on the unique patterns of classroom social structures were studied. Subjects included fifth-grade classrooms with female teachers in a small city school system. Eighteen classrooms with a total of 576 children fit these criteria. Instrumentation included sociometric variables rendered visible through the sociogram and teacher behavior variables measured by Flanders Interaction Analysis. The research confirmed that, in this sample, statistically significant relationships do exist between categories of verbal behaviors of teachers and patterns of peer relationships among their pupils. A broad spectrum relationship between direct and indirect teaching styles and peer relationship patterns was not confirmed. (A nine-item bibliography is included.) (MJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: