Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDaily, Frances M.; Phillips, James A., Jr.
TitelPhenomena and Methodology of Studying Social Structures in the Classroom.
Quelle, (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Environment; Classroom Observation Techniques; Classroom Research; Social Structure; Student Behavior; Student Teacher Relationship; Teacher Behavior; Teacher Influence
AbstractIn this research report, classrooms are seen as affective learning environments in which human relationships expand or restrict the quality of learning. The two-part report discusses (a) fundamental differences in social structures among classrooms, as measured by the Centrality-Diffuseness Index (C-D Index); and (b) relationships between the verbal behaviors of 18 female teachers (as measured by Flanders Interaction Analysis) and the affect-rejection patterns of their 576 fifth-grade students. Significant correlations from .50 to .86 between Flanders categories and classroom social structures are discussed. The report concludes that the teacher's behavior "Acceptance of Children's Feelings" relates significantly to expanded ranges of children's social interaction and that the C-D Index should be used in more definitive research of classrooms as social systems. Nine figures explaining the results of the study are included. (Author/BRB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: