Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEby, Maureen A.
TitelSocioeconomic-Ethnic Status Inconsistency Vis-A-Vis Students' Potential for Mobilization. An Examination of Status Relationships.
Quelle(1972), (37 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Activism; College Students; Ethnic Status; Research Projects; Social Attitudes; Socioeconomic Background; Socioeconomic Status; Student Attitudes
AbstractIn an attempt to further analyse the status backgrounds of participants in the student movement by utilizing the concept socioeconomic-ethnic status inconsistency as it is used in the studies of voting behavior, it was discovered that the more actively mobilized students were recruited from low ascribed/high achieved status backgrounds while the more passive or politically apathetic students were recruited from exactly the opposite--the high ascribed/low achieved status backgrounds. This dispels the assertion of recent studies that due to the rapid growth and expansion of the student movement that the student's status background is no longer an adequate indicator of movement participation. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: