Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRubin, Louis J.
InstitutionNational Foundation for the Improvement of Education, Washington, DC.; Communications Coalition for Educational Change, Washington, DC.
TitelInforming the Public About Alternative Options for Financing the Public Schools. Interim Progress Report.
Quelle(1972), (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBlacks; Communication (Thought Transfer); Educational Finance; Low Income Groups; Public Opinion; School Support; School Surveys; Socioeconomic Influences; Verbal Communication; Ohio; Ohio (Dayton)
AbstractWays in which communications about educational finance can be custom-tailored to particular social groups was the subject of this investigation. Four socioeconomic groups in Dayton, Ohio were selected for analysis: low income blacks, low income whites, upper income blacks, and upper income whites. Fifty individuals were selected from each group to read and react to a basic document entitled, "Paying for Our Schools." On the basis of reader reactions, the basic document was customized for each audience. This document describes the survey procedures and presents the results of the survey of low income blacks to illustrate the process. (DN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: