Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKreplin, Hannah
InstitutionCalifornia Univ., Berkeley. Ford Foundation Program for Research in Univ. Administration.
TitelCredit by Examination: A Review and Analysis of the Literature.
[Report No.: P-20
Quelle(1971), (92 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcceleration; College Administration; College Credits; College Faculty; College Programs; College Students; Cost Effectiveness; Educational Testing; Equivalency Tests; Higher Education; Literature Reviews; Measurement Techniques; Student Motivation; Test Construction
AbstractThis paper examines programs of course credit by examination in American higher education. After a brief sketch of the credit-hour system, various programs in actual operation are described. The ensuing analysis focuses on the following issues: appropriateness of various subject-matters to programs of credit by examination; attitudes towards credit by examination; results for participating students of credit by examination programs; financial costs and benefits of credit by examination; and patterns of examination design and administration. A four-page bibliography is included. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: