Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGoulder, Abby (Hrsg.)
InstitutionKirkland College, Clinton, NY.
TitelAt Kirkland.
Quelle(1972), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEqual Opportunities (Jobs); Females; Feminism; Higher Education; Sex Discrimination; Womens Education
AbstractThis document presents a summary of events that took place at and comments about a conference that was held at Kirkland College in Clinton, New York, on "What to Do with a Women's College in a Sexist Society." Among the presentations at the conference was a panel of husband and wife teams, one of which was employed by the college. Questions were asked of the panelists regarding the role in the home, the role as primary breadwinner, etc. It became clear that the women in the couples game fit the stereotyped role of wife, mother, and housekeeper regardless of whether they held jobs themselves. Comments by male participants at the conference show that they came away with a new insight as to the needs of women as professionals. Comments by students indicate that the conference gave them a feeling of community with other women and an insight into what their future might hold beyond childbearing. (HS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: