Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHall, Budd L.
InstitutionAfrican Adult Education Association, Lusaka (Zambia).
TitelUniversity Adult Education: A Time for Broadening Participation?
Quelle(1971), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Data Analysis; Developing Nations; Socioeconomic Status; Universities; Ghana; Tanzania; Uganda
AbstractData on the participants from university adult education institutions in Ghana, Uganda and Tanzania are examined in order to understand how existing university adult education programs strengthen differences between the educated and the uneducated. Not only does the gap between the two groups grow larger, but the rate at which this gap widens is increasing. For each of the programs studied, three types of information have been examined: environmental, educational, and occupational. The choice of Ghana, Uganda, and Tanzania reflects availability of data rather than an effort to select for geographical or political reasons. One assumption that is made is that decreasing the gap between the educated and the uneducated is desirable both in terms of social equality and permanent development. (CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: