Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDiCesare, Anthony C.; und weitere
InstitutionMaryland Univ., College Park. Cultural Study Center.
TitelNon-Intellectual Correlates of Black Student Attrition.
Quelle(1970), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBlack Students; College Students; Dropouts; Higher Education; School Holding Power; Self Concept; Student Attitudes; Student Attrition; Student Characteristics; Maryland (College Park)
AbstractBlack undergraduates at the University of Maryland, College Park who registered for the fall 1969 term, but not for the spring 1970 term were compared with Blacks who registered for both terms on 29 demographic and attitudinal items from the University Student Census. Thirteen percent of the Blacks were non-returnees, compared to 15 percent of all undergraduates. The results indicated that the Blacks who returned to their studies at the University have more self-confidence and higher expectations, feel more strongly that the University, and are more likely to live on campus and make use of its facilities than do non-returning Blacks. In other words, it is likely that the Blacks who stay in school have a strong self-concept and take a more realistic look at the University and adapt to it to achieve their own goals. (Author/AF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: