Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBucklin, Robert W.; Bucklin, Mary Lou
TitelThe Psychological Characteristics of the College Persistor and Leaver: A Review.
Quelle(1970), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; College Students; Dropouts; Higher Education; Research Reviews (Publications); School Holding Power; Student Attitudes; Student Characteristics; Student Motivation
AbstractThis paper reviews the research done on the college persistor and dropout. Section I reviews studies that tried to determine how a student's personality affected his persistence in college or his leaving before graduation, his social life, his ability to adapt to the college environment, his classroom behavior, and his ability to seek and accept help. Section II considers the research concerned with the relationship of the motivation and interest of the college student to his college success, including the establishment of occupational and educational goals and the role of the family and cultural background. Section III discusses the investigations of the relationship of scholastic aptitude scores and dropout rate. Section IV reviews research on the role that study skills and attitudes play in college persistence. (AF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: