Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrawford, Patricia; Eason, Gary
InstitutionToronto Board of Education (Ontario). Research Dept.
TitelSchool Achievement: A Preliminary Look at the Effects of the Home.
Quelle(1970), (50 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Family Influence; Intelligence Quotient; Kindergarten Children; Longitudinal Studies; Prediction; Preschool Children; Rating Scales; Socioeconomic Influences; Tables (Data); Testing
AbstractA longitudinal study (1960-1966) investigated the effects of home environment on school achievement. This preliminary report focuses on children who were enrolled in junior kindergarten in 1960. The following year all children enrolled in senior kindergarten became part of the study. The first section of the document outlines data collection procedures using a parent interview questionnaire, and describes items selected for analysis. Pupil scores on one specially developed test and two standardized mental tests were used along with teacher ratings in a multiple regression analysis. The document section concerned with results and discussion answers four questions that guided the study: (1) What nonschool variables are the best predictors of school achievement? (2) Does home environment make more of a difference to scores on an objective standardized test or is it more likely to affect the teacher's judgments of a child? Is socioeconomic status relevant in trying to explain school achievement? and (4) Does IQ make a difference or do actions in the home provide a better explanation of a child's performance? Appendixes comprise one-half of the document. (WY)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: