Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDunnell, John P.
TitelInput and Output Analysis of Suburban Elementary School Districts.
Quelle(1971), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Achievement; Expenditure per Student; Input Output Analysis; Literature Reviews; Multiple Regression Analysis; Socioeconomic Influences; Socioeconomic Status
AbstractThe relationship of certain input variables to output was determined by a multiple regression analysis, using a sample of 44 suburban elementary school districts. The four input factors were: (1) socioeconomic characteristics, (2) assessed valuation, (3) per-pupil operating expenditure, and (4) educational treatments. The output was mean scores on the Stanford Achievement Test for the fourth and seventh grades. For both grades, the factor most highly related with achievement was socioeconomic characteristics. The average class size factor was significantly related with achievement at grade seven, and the special area teachers factor related with achievement at grade four. (Author/RA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: