Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRoid, Gale H.
InstitutionMcGill Univ., Montreal (Quebec).
TitelCovariates of Learning in Computer-Assisted Instruction.
Quelle(1971), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Computer Assisted Instruction; Computers; Higher Education; Learning; Performance; Programed Instruction; Psychology; Student Attitudes
AbstractThe learning performance of college students given computer-assisted instruction (CAI) was investigated. Three introductory psychology lessons of 35 frames each were administered to matched groups under two modes: a) CAI mode (N = 15), and b) printed programed instruction mode (N = 11). Both lesson modes produced significant learning. Although no mean differences between modes was found, CAI mode produced significantly higher variances in learning performance (p = .01). Changes in attitudes toward computers and aspects of the subject matter were found to significantly covary with learning performance under the CAI mode (p = .05). The study provides information to guide the design of future CAI applications on the college level. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: