Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGagne, Robert M.
InstitutionAcademy for Educational Development, Washington, DC.
TitelLearning Theory, Educational Media, and Individualized Instruction.
Quelle(1970), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Media; Individualized Instruction; Learning Processes; Learning Theories
AbstractInstruction and learning encompass more processes than are included in learning theories themselves. Instruction involves gaining and controlling attention, stimulating recall, guiding the learning, providing feedback, arranging for remembering, and assessing outcomes. These functions are performed by various media of instruction, but ultimately by the learner himself. Learning is, after all, an individual matter. It is unlikely that one single medium is best fitted to perform all the functions of learning. It seems likely that carefully designed combinations of media may be required to achieve the kind of instruction that is now effective, and which at the same time exploits the properties of media to the best advantage. (Author/GO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: