Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStegner, Robert W.
InstitutionDelaware Univ., Newark.
TitelA Comprehensive Population Education Project.
Quelle(1970), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterConservation Education; Course Content; Curriculum Development; Elementary School Science; Environmental Education; Interdisciplinary Approach; Natural Sciences; Population Growth; Secondary School Science; Social Sciences
AbstractThe development of a population studies program is described. Questions indicating the content of the program are listed; these relate to human population, human needs, the environment, and problems raised by the interrelationships of these factors. Preparation of materials was undertaken by curriculum specialists in natural sciences and social sciences, and about sixty experienced teachers and administrators. Materials to be completed by summer 1970 are described. An outline of the approach to the development of the concept "nutrition" from kindergarten through twelfth grade is included. The program of a series of lectures arranged for the curriculum development group is appended. [Not available in hardcopy due to marginal legibility of original document.] (EB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: