Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChickering, Arthur W.
InstitutionProject on Student Development in Small Colleges, Plainfield, VT.
TitelStudent-Faculty Relationships: Bedrock for College Governance.
Quelle(1969), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Environment; Communication (Thought Transfer); Dropout Characteristics; Dropouts; Higher Education; Relevance (Education); Student Characteristics; Student College Relationship; Student Teacher Relationship; Teacher Effectiveness
AbstractA survey of 13 small colleges indicated that there was limited communication between students and faculty outside class and limited thought and exchange of ideas in class despite the fact that American undergraduates today are better prepared, more complex, more sophisticated, and more autonomous than ever before. These students need frequent opportunities for communication, open debate and widespread involvement, but these conditions do not prevail at most colleges and universities. Exchange increases and the dimension of discussion expands only when students perceive teaching and curriculum as relevant to their concerns and backgrounds. Outside the classroom student-faculty relationships should be based on accessibility, authenticity, honesty, knowledge, understanding, and the ability to talk with, not at each other. The report recommends that campuses redirect energies toward achieving these goals. A 15 page study of college dropouts is appended. (AF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: