Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPalomares, Uvaldo H.
InstitutionFresno City Unified School District, CA.
TitelSpecial Needs of Mexican-Americans: PROJECT DESIGN. Educational Needs, Fresno, 1968, Number 27.
Quelle(1968), (146 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBilingual Students; Curriculum Development; De Facto Segregation; Decision Making; Disadvantaged; Disadvantaged Youth; Educational Planning; Human Relations; Master Plans; Mexican Americans; Negative Attitudes; Self Concept; Urban Education; California (Fresno)
AbstractEducational needs of Mexican-Americans in the Fresno City Unified School District are assessed as part of PROJECT DESIGN, funded under ESEA Title III. Representative cross-sections of both the Mexican-American and non-Mexican-American populations of Fresno were contacted. Individuals interviewed in groups and individually totalled 153. The sample of Mexican-Americans included children, young adults, parents, professionals, and organizations. The non-Mexican-American population was composed of citizens, teachers, principals, school managers, and administrators in city agencies involved with Mexican-Americans. A classification matrix established for all the reports of PROJECT DESIGN is used to organize the data and recommendations. The major conclusion is that a negative self-image exists among Mexican-American students and that negative school conditions surround them. Recommended changes in the attitudes of educators and educational procedures are outlines. Related documents are EA 002 841, EA 002 843, and EA 002 845. (MF)
AnmerkungenFresno City Unified School District, Calif. 93707
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: