Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCooper, Bernice
InstitutionGeorgia Council of Teachers of English, Rome.
TitelUsing Children's Literature in the Elementary School.
Quelle17 (1969) 3, S.1-3 (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBooks; Childrens Literature; Classroom Techniques; Cognitive Development; Curriculum Development; Elementary School Curriculum; Language Arts; Literature Appreciation; Literature Programs; Reading Programs; Writing Skills
AbstractFive factors should be considered in understanding the value of children's literature in the elementary school curriculum, as both an aesthetic and utilitarian experience. Children's literature is significant (1) as an information supplement in science, art, social studies, mathematics, and other curriculum subjects; (2) as a vital part of the reading program, including oral reading, vocabulary development, and literature enjoyment; (3) as an important part of the development of listening, speaking, and writing skills; (4) as an area of study to promote the understanding and appreciation of literature; and (5) as a valuable contribution to the development of each child in his understanding of himself and of others. (JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: