Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWong, William (Hrsg.)
InstitutionNational Committee for Support of the Public Schools, Washington, DC.
TitelEducation for Today's Students. Proceedings of the Annual Conference (7th, Washington, D.C., March 30, 31, April 1, 1969).
Quelle(1969), (96 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterActivism; Adolescents; Child Psychology; Classroom Environment; Community Involvement; Community Schools; Curriculum Development; Disadvantaged Youth; Educational Administration; Educational Experiments; Educational Finance; Educational Television; High Schools; Human Development; Relevance (Education); School Counseling; Social Studies; Student Attitudes; Urban Schools; California
AbstractThe National Committee for Support of the Public Schools focused on the claims of students and parents at its Seventh Annual Conference. Topics covered were student unrest, community involvement, relevant issue oriented approach to social studies, instructional television, student-run educational experiments, school management, classroom environment, and modern concepts of childhood compared to those of pre-industrial Europe. Notable speakers were Dr. Robert Coles, Dr. Lawrence Fuchs and Rhody McCoy. (KG)
AnmerkungenNational Committee for Support of the Public Schools, 1424 16th St., N.W., Washington, D.C. 20036 ($1.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: