Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLangton, Kenneth P.; Karns, David A.
InstitutionMichigan Univ., Ann Arbor.
TitelA Cross National Study of the Relative Influence of School Education: A Causal Analysis.
Quelle(1969), (81 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCross Cultural Studies; Economic Development; Family Environment; Family Influence; Participation; Political Socialization; School Role; Secondary Education; Social Development; Socioeconomic Influences; Statistical Studies
AbstractThis study examines, within a single model, the relative influence of family, school, and work group participation upon different levels of political efficacy and participation within a developmental context. The study is a preliminary analysis because only data for the U.S.A., Great Britain, Germany, Italy, and Mexico were obtainable. Guttmen-type scales were generated for nonpolitical forms of participation in family, school, and work group as well as for political efficacy and participation. Significant nonlinearity of the relationships between dependent and independent variables suggested the use of the "dependency analysis" form of causal modeling in place of path coefficient analysis. Discussion of the many findings is extensive. (DE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: