Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchmuck, Richard A.; Runkel, Philip J.
InstitutionOregon Univ., Eugene. Center for Advanced Study of Educational Administration.
TitelA Preliminary Manual for Organizational Training in Schools.
Quelle(1968), (72 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDecision Making; Educational Objectives; Experiments; Faculty; Group Dynamics; Interaction Process Analysis; Organizational Change; Organizational Climate; Participation; Problem Solving; Role Perception; School Administration; School Organization; School Personnel; Training
AbstractThe special concern of this manual is the improvement of working relationships among the members of a school's administration, faculty, and staff. Studies have indicated that for complex problems offering many alternatives, decisions produced by group interaction are usually far superior to decisions produced solely by individuals. To achieve consensual decision-making, organizational development must take effect through some formal training. The exercises in this manual provide training in the use of group resources, the clarification of roles, organizational participation, problem-solving, improving meetings, and planning organizational training. A related document is EA 002 558. (LN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: