Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoldberg, Miriam L.; und weitere
TitelThe Effects of Ability Grouping.
Quelle(1966), (254 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAbility Grouping; Academic Achievement; Educational Research; Public Schools; Research Design; Self Evaluation; Stereotypes; Student Attitudes; Student Educational Objectives; Student Evaluation; Students; Tables (Data); Teacher Attitudes; New York (New York)
AbstractAn experimental study examined the effects of ability grouping on academic achievement of students. More than 2000 fifth and sixth grade public school students in New York City provided the data, over a two-year period, upon which the conclusions are based. It was found that ability grouping per se had no significant effect on academic achievement. The volume opens with a survey of research, then describes the design of the study. Other chapters discuss academic achievement, self attitudes; school interests and attitudes, ratings of pupil streotypes, and teacher ratings of students. The final chapter offers a summary and the conclusions, and extensive appendices present samples of the instruments and tables of data. (NH)
AnmerkungenTeachers College Press, Teachers College, Columbia University, New York, N.Y. 10027 ($7.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: