Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchulz, H. James
InstitutionBoston-Northampton School District, MA.
TitelA Comparative Study of the Effects of the Rhetorical Approach and the Grammatical Approach in the Teaching of English Composition at Woodridge High School.
Quelle(1967), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCurriculum Development; Curriculum Evaluation; Educational Testing; English Curriculum; English Instruction; Experimental Teaching; Grammar; Rhetoric; Secondary Education; Student Evaluation; Student Reaction; Traditional Grammar; Writing (Composition); Writing Skills
AbstractA program of new approaches to teaching composition, funded under an ESEA Title 3 grant, led English teachers at Woodridge High School, Peninsula, Ohio, to test two theories: (1) that no significant difference in writing skills would exist between students exposed to the traditional, formal grammar course and those taught composition through the examination and imitation of writing models, and (2) that students would increase their ability in other English-related areas by using the time previously spent on formal grammar. The principal test instruments--student questionnaires and the Iowa Tests of Educational Development--were administered to over 400 students in grades 9-12. Results from the evaluation conditionally verified the two original hypotheses and indicated that the new composition course based on a rhetorical approach was more effective than the previous grammatical approach. (LH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: