Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJones, William R.
InstitutionNational Association of Independent Schools, Boston, MA.
TitelWhere Are We Heading in Foreign Language Teaching?
Quelle25 (1965) 1, S.28-33 (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterKonferenzschrift; Academic Standards; Audiolingual Methods; Educational Media; Educational Objectives; Instructional Materials; Language Instruction; Language Tests; Linguistics; Modern Languages; Programed Instruction; Teacher Education; Teaching Methods
AbstractFollowing a review of language research and program results during the previous decade, a projection of ultimate and immediate goals in foreign language teaching during 1965-75 is made. The suggestions are incorporated under the headings of the audiolingual approach, programed instruction, linguists' role, mechanical aids, testing, program articulation, general standards establishment, and teacher training. A wider selection of reading materials to complement the audiolingual texts and an adaptation of pattern drills to age level needs are typical of the changes sought. (DS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: