Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAschner, Mary Jane (Hrsg.); Bish, Charles E. (Hrsg.)
TitelProductive Thinking in Education.
Quelle(1965), (321 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCognitive Ability; Creative Thinking; Creativity; Education; Educational Strategies; Environmental Influences; Intellectual Development; Intelligence; Motivation; Productive Thinking
AbstractThis publication is composed of a collection of articles based on the ideas produced and presented at two conferences on productive thinking. Intended, overall, to introduce new concepts of intellectual abilities, the book is divided into four parts: Part I describes a considerable amount of the significant research in "Intelligence and Its Development" and contains articles by Guilford, Ausubel, and Ojemann. Part II (with articles by Alpert, Caron, and MacKinnon) attempts to bridge the gap between current research and classroom teaching in this area of intellectual development. Part III extends the review of research of Part I and contains articles by Torrance and Barron. Part IV provides an overall consideration of productive thinking in the educational process as viewed by Taylor, Passow, and Goldberg. (WD)
AnmerkungenNational Education Association, 1201 Sixteenth St., N.W., Washington, D.C. 20036 (cloth, $4.50, paper $3.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: