Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPerry, William G., Jr.; und weitere
InstitutionHarvard Univ., Cambridge, MA. Bureau of Study Counsel.
TitelPatterns of Development in Thought and Values of Students in a Liberal Arts College: A Validation of a Scheme. Final Report.
Quelle(1968), (143 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDevelopment; Emotional Development; Growth Patterns; Higher Education; Human Development; Intellectual Development; Moral Values; Students
AbstractAs a contribution toward understanding intellectual and moral growth in late adolescence in a pluralistic society, a developmental scheme representing an evolution in forms of thought and values was abstracted from students' reports of their experience. The raw data consisted of transcripts of recorded "open" interviews held with volunteer students at Radcliffe and Harvard Colleges at the end of each college year. Two samples were used. Of the 9 "positions" in the scheme's main line of development, the first 3 represent a simple right-wrong structure and their adjustment to diversity, the middle 3 trace the move to a generalized relativistic structure in which students face the issue of identity through personal commitment in a relative world, the last 3 represent stages in the growth of commitment. Included in the scheme are 3 conditions of delay or alienation expressing defection from the main line. Testing the validity of the scheme, judges rated interviews under 4 conditions. Within strict limits, the findings are valuable because they demonstrate the feasibility of assessing the epistemological and axiological development of late adolescents, and it validates a common theme of commitment in human development. (JS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: